//Tiqah's blog
My LOVE forever
Monday, 15 September 2014 @ 09:06 | 0 Sweety [s]

Semailah pepohon ukhuwah di antara kita
semoga bunga-bunga mekar mewangi
disetiap musim persahabatan kita...
ehemm,,,
kali ni nak cite pasal sahabat2 kesayangan..
semue orang kat dunia ni ada sahabat termasuklah sye..

First,, sahabat sejati yang x kan dilupakan sampai bile-bile..
muka mengenalinya ketika di ting. 1, Allah mentakdirkan pertemuan kami di bilik 7A
first day masuk smaasza.. Allahu,, satu dalam sejuta... dia seorang sahabat yang begitu baik, memahami, caring, sering tegur andai diriku lalai dariNYA. tapi, dirinya begitu banyak menyimpan kisah duka. walaupun air mata sering kali menjadi peneman hidupnya, tapi dia tetap tersenyum, tabah, cekal dan meneruskan hidup seolah2 tiada apa yang berlaku.
aku kagum dgn semangat yang ditunjukkan. Walaupun dia jatuh, dia tetap bangkit meneruskan perjuangan... Dia sahabat yang paling aku hormati krn sikap yang ditunjukkannya. AIMI FATIHA binti Che Murat..seindah namanya,, begitulah seindah tuannya..tapi kini,, dia sudah tidak bersamaku lagi,, dia meneruskan pembelajaran ke IQT.. in sha Allah suatu ary nnti akn bergelar seorang HAFIZAH..
amiinn.. walaupun jauh di mata tapi in sha Allah dekat di hati.. selamat maju jaya sahabatku.. love n miss u forever..



second,, seorang sahabat yang ceria.dia memang bising n ske bercerita. kami selalu berkongsi cerita . ape2 pon yang berlaku .kadang2 dia agak childish. walaupun anak sulong, tapi dia susah untuk mengalah dengan orang,, nak2 dgn aku.. kiteorang memang suke r baloh ,, jadi mcm hobi plop..usik mengusik antara satu sama lain.. memang perkare biase.. tapi, jauh di sudut hatiku dialah yang paling  memahami.. yup!! dia sangat memahami..di setiap dukaku,, dia lah yg setia di sisi.. thankzz a lot sbb sudi bersama saye TENGKU ANIS NAJIHAH Tengku Azmi.. hepi bufday walaupun x smpai agy,, 18/9,, hehe..may Allah bless u forever..

next,, orang memang periang.. pantang jumpe je mesti ye nak cubit pipi orang.. x leh cubit pipi ye cubit r tangan k . dia memang sporting gila2.. walaupun kami berlainan aliran tapi ye x prnh pon nk membezakan k nape..  memang kalu bersmenya memang akn hepi r hidup..  hepi go lucky r lbh kurang.. ye pon baik dan memahami.. dan orangnya cantik.. ade lesung pipit plop.. fuhhh.. haha..
HURIN HAZWANI Hasnu name diberi. semoge terus kuat dan tabah menghadapi onak duri kehidupan.. sayang kamu selamenya..


seterusnya,, sahabat yang baruku kenal  1 tahun.. dia agak pemalu dgn org yang kurang rapat dgnnya.. tapi,, bile kenal dan rapat,, hurm.. mcm2 yg berlaku.. dia sebilik dan sekelas dgnku.. bnyk jgk perkare yg aku kongsi bersamenya. dia memang memahamiku.. baik, sporting n cute jgk orngnya.. tme kseh sdi berkawan dgn sye walaupun x smpai setahun agy kte kenal NOOR SYAZWANA binti Muda.. semog terus bahagia n terus mengutip mutiara2 ilmu yang ada di SMAASZA. ambil yang jernih n buang yang keruh. X lupe gop kat SYAFIAH AQILAH Abdull Aziz.. bnyk membantu diri ini x kire susah ke senang.. sering kita kongsi suka duka bersama.. biar x smpai setahun gop kite kenal.. tapi,, rse mcm lame dh hubungn ukhuwah yang terjalin ea.. thankzz a lot   shbt dri Khairiah ea 2 org..  pedulikan nape orang nak kate neh? mri sekolah nk bljr kan.. bereh neh? smile always dear :)



then,, shbt yang duduk kat tepi saye dlam kelas.. hobinya adalh zzz...mske sgt tdo.. x au dah nk wat gne.. puas kuurut tapi dia semakin lena tido.. urm,, last2, ikut pndai r.. hehe. mmg ye ske tdo,, tp. dye baik, sporting, periang.. dia lah yang menceriakn kelas tha 1b yg kdg2 krik2.. dang ye ckp memena x berhwnti.. huhu.. die sokmo kate.. comel x fira ary ni? cute x fira? ad r,, mcm2.. opss,,  x ingt nk bgy tau.. FIRASATUL ELHAM Firdaus  Khairi nme diberi.. ank sulong.. memang caring orgnye..tp, dah berpunye... hurm... bialah...


NUR AMIRAH MARDHIAH Mohd Hanapiah... orgnya cun melecun..  x leh lbih2.. dye memang seorang yang bising + aktif.. memang x kenal erti letih n penat r... fuh.. mcm2 cite ye ad.. suare dye boleh dh jdy guru disiplin ow.. memang lantang r.. tp,,  hati nye baik.. memang sgt memahami.. thankz sbb ade dkale suka n duka.. luv u mirah cute.. semoge terus kuat menempuhi kehidupan...

orang seterusnya adalah shbt yg sgt bijak.. semue subjek ye kuasai.. nak2 akaun, bat, eko dll. orgnye pon cute, ad lesung pipit 2 belah. shbt yg baik, alhmdulilah byk gop ilmu agamanya.. kdg2 klu wat sloh, ye tgur.. tme kseh byk2 ANIS UMAIRAH Aminuddin..  klu sye wat salah jgn takut untuk tgur neh.. sye pon insan biasa. byk kekurangn.   semoge terus thabat dlm perjuangan neh.. jgn lupe tlong kwn2 yg lain termasuk saye...


Lepas 2 cite psl seorang shbt yg sporting.. adik beradik ye rmai nagt . ye anak bongsu drp 14 org . rmai . kdg 2 ye x ingt wpe org ank sedre ye.. ye kte rmai ngt ekpon...rmai sungguh ..ye ske klkr ngt... ye aktif gop posen.. bleh tahan lah.. nme ye SURAYA SULONG...


next,, seorg shbt yg sibuk gop r.. sokmo x dop kelas. sbb ye jdy penolong pss ekpon..memang sibuk.. tp, sian gop k ye kdg 2.. letih je tgk .. ye klu x kenal ye nmpkmcam pendiam r... tapi ,, klu dang kenal.. hurmmm,, sbr jela... hehe,, ye , memahami r.. klu sedih k npe, ye sokmo bgy nasihat.. thNkz AQILAH NASUHA Bat Latiff.. 

x lupe gop kwn rapat ye NURUL IZZAH MAT RAHIM.. walaupun baru kenal taon ni.. tpi awk meamhami r.. cring, ske back up sye.. hehe. dhlh cute.. huhu.. semoge terus istiqamah melakukan perkare kebaikan.. don't forget doakan sye gop.. pimpin sye juge ye...
tdk dilupakan sahabat2 bilik 13 B (LANTANA FIELD)
sue, leha, shu,leham,eyna, nisah,thiyah,piah, wana, anis, pinah, thifah,tanta n umai...

dan semue shbt2 batch 98..
time kaseh semue.. kehadiran kalian telah mewarnai hidupku..
moge ukhuah yang yerjalin seperti seutas tasbih yang tiada penghujungnya....

"Buat teman... tak terasa bila dia pergi, tapi sayu bila dia x kembali.
Mencarinya dgn hati yang suci lebih indah dari memiliki tapi x menghargai.
Dia datang tanpa seruan, dia pergi tanpa alasan.
Kejarlah dia sebelum hilang dari pandangan...

♥♥♥♥FREND TILL JANNAH♥♥♥♥



Older Post | Newer Post
about me

Assalam... Dengan lafaz yang mulia,, bismillah..Nama diberi Nur Atiqah. Seorang insan biasa yang sedang mencari diri. Moga setiap langkah diberkati Allah. Ambillah pengajaran daripada apa yang berlaku kerana setiap yang berlaku ada hikmahnya.. Allah sangat menyayangi hamba-hambaNya... Keep calm and SMILE always..


blog archieve
Navigate

Diary AboutMe Stuffs Linkies

Shout



Love them!

Template by : Mieyra | Biela
Full Edited : tiqah & fira
Image From : we❤it

Best View at GOOGLE CHROME!